Pavadinimas
|
Aprašas
|
Nuotrauka
|
Trukmė
|
Mitozinio indekso skaičiavimais
|
Mokiniai aiškinasi kas yra ląstelės ciklas, braižo jo schemą. Pakartoja mitozės fazes ir įvertina mitozės efektyvumą, skaičiuodami mitozinį indeksą. Apibrėžia mitozės reikšmę organizmui. Darbe integruojamos biologijos, chemijos, matematikos žinios.
|
 |
45 min.
|
Pipečių evoliucija
|
Skirtingo tikslumo pipetėmis (Pastero, automatinėmis), mokiniai bando paimti tam tikro tūrio mėginius. Skaičiuoja paklaidas. Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, lavinamas kritinis mąstymas, darbas komandoje.
|
 |
45 min.
|
Baltijos jūros paslaptys: kas gyvena jūros dugne?
|
Mokiniai sužino hidrobiologo darbo specifiką, mėginių ėmimo iš gamtinės aplinkos metodais, mokosi atpažinti makrobestuburius ir pagal jų įvairovę įvertinti vandens telkinio kokybę. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, pasigaminti mikroskopinį preparatą, lavinami darbo su mikroskopavimo technika įgūdžiai. Darbe integruojamos biologijos, chemijos, matematikos žinios.
|
.png) |
90 min.
|
pH tyrinėjimai: atrask skirtingų gėrimų ir maisto produktų rūgštingumą
|
Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos, matematikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, dirbant su filtravimo technika, pH matavimo prietaisu.
|
|
45 - 90 min.
|
Vandens chemija (su testais)
|
Cheminių testų pagalba vaikai nustato vandentiekio, gamtinių telkinių, eksperimentinių talpyklų vandens cheminę sudėtį (nitritus, nitratus, kietumą, pH ir kt.), diskutuoja apie jų reikšmė gyviems organizmams. Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, lavinamas kritinis mąstymas, darbas komandoje.
|
 |
45 min.
|
Pigmentų nustatymas spektrofotometrijos metodu
|
Mokiniai išmoksta kalibruoti spektrofotometrą, nustatyti skirtingų augalų pigmentų koncentracijas, braižyti duomenų kreives, įvertinti pigmentų koncentracijas įvairiuose augaluose ir jas palyginti, priklausomai nuo augimvietės. Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, lavinamas kritinis mąstymas, darbas komandoje.
|
 |
90-180 min.
|
Maisto produktų organinės ir neorganinės sudėties tyrimas
|
Moksleiviai nustato gyvūninės ir augalinės kilmės maisto cheminę sudėtį: vandens kiekį, peleningumą ir organines medžiagas. Diskutuojama apie jų reikšmę žmogaus organizmui. Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, lavinamas kritinis mąstymas, darbas komandoje.
|
|
180 min.
|
(Ne)draugiškas plastikas
|
Mokiniai filtruoja vandens mėginius, naudodamiesi binokuliarais identifikuoja mikroplastiką, jo struktūrą ir spalvą. Mokiniams pasiūlyma alternatyva pramoniniam plastikui - bioplastikas, jo gaminimas, lyginamos pramoninio plastiko ir bioplastiko cheminės ir fizikinės savybės. Darbe integruotos biologijos, chemijos, fizikos, matematikos žinios.
|
|
45 - 90 min.
|
Kas vyksta augalų ląstelėse? Plazmolizės paslapčių tyrinėjimas
|
Darbe moksleiviai sužinos apie skirtingo toniškumo tirpalus, jų reikšmę gyviems organizmams. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, pasigaminti mikroskopinį preparatą, lavinami darbo su mikroskopavimo technika įgūdžiai. Darbe integruojamos biologijos, chemijos, matematikos žinios
|
 |
45 - 90 min.
|
Dermatoglifika
|
Pirštų raštų įvairovė, pasireiškimo dažnis, paveldėjimo dėsningumai, praktinė tyrimo reikšmė. Darbe integruojamos biologijos, medicinos ir technologinės žinios, lavinamas vaikų kūrybingumas, stebėjimo įgūdžiai.
|
 |
45 min.
|
Kraujo grupių ir gliukozės koncentracijos kraujyje tyrimas
|
Mokiniai praktiškai išmoksta nustatyti kraujo grupes, nustatyti kraujo grupių pasireiškimo dažnį ir paveldėjimo dėsningumus. Atlieka eksperimentą - kaip kinta cukraus koncentraciją kraujyje fizinio aktyvumo metu, bei valgant skirtingo glikeminio indekso maistą. Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, lavinamas kritinis mąstymas, darbas komandoje.
|
 |
90 min.
|
Gyvybės formų vandenyje tyrimas
|
Ugdomi praktiniai gebėjimai dirbti laboratorijoje su mikroskopavimo technika. Darbe integruojamos biologijos ir technologinės žinios, lavinamas vaikų kūrybingumas, stebėjimo įgūdžiai. Moksleiviai susipažins su vienaląsčiais ir daugialąsčiais organizmais, išmoks sisteminimo pagrindų bei apibūdinti organizmus iki galimo smulkiausio sistematinio vieneto.
|
|
45 min.
|
Mielių fermentacinio aktyvumo tyrimas priklausomai nuo aplinkos veiksnių (substrato temperatūros, koncentracijos, tipo ir pH)
|
Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, pasigaminti mikroskopinį preparatą, lavinami įgūdžiai dirbti su mikroskopavimo technika, kritiškai mąstyti, darbti komandoje.
|
 |
90 min.
|
Probiotinės bakterijos: sveikatos šaltinis ar paslaptis?
|
Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, pasigaminti mikroskopinį preparatą, lavinami įgūdžiai dirbti su mikroskopavimo technika, kritiškai mąstyti, darbti komandoje.
|
 |
90 min.
|
Bioplastiko gamyba ir savybių tyrimas
|
Pasitelkiant gyvūninės ir augalinės kilmės polisacharidus, gamins organinės kilmės plastiką, nustatys jo fizikines ir chemines savybes, diskutuos apie jo pritaikymo galimybes bei reikšmę ekosistemoms. Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, lavinamas kritinis mąstymas, darbas komandoje.
|
 |
90 min.
|