Pavadinimas
|
Aprašas
|
Trukmė
|
Katalazės fermento veikimas augalinėse ląstelėse
|
Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, pasigaminti mikroskopinį preparatą, lavinami įgūdžiai dirbti su mikroskopavimo technika, kritiškai mąstyti, darbti komandoje.
|
45 min.
|
Katalazės fermento veikimas gyvūninės kilmės ląstelėse
|
Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, pasigaminti mikroskopinį preparatą, lavinami įgūdžiai dirbti su mikroskopavimo technika, kritiškai mąstyti, darbti komandoje.
|
45 min.
|
Dumblių, augančių ant medžių žievės, tyrimas
|
Integruojamos biologijos, chemijos (oro tarša azoto junginiais (oksidai), rūgštieji krituliai, medžio žievės pH), fizikos (santykinis oro drėgnumas, matematika (dumblių paplitimo dažnumo apskaičiavimas). Trukmė 45 min. Vasaros stovyklos metu mokiniai patys renka mėginius, matuoja aplinkos parametrus, tiria dumblius tyrimas praplečiamas iki 3 val.
|
45 min. – 3 val.
|
Medžių ir žuvų amžiaus nustatymas pagal metines rieves
|
Darbe integruojamos biologijos, chemijos, matematikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, lavinami darbo su mikroskopavimo technika įgūdžiai, skatinamas kūrybingumas, kritinis mąstymas, darbas komandoje.
|
45 min.
|
Gyvybės formų vandenyje tyrimas
|
Ugdomi praktiniai gebėjimai dirbti laboratorijoje su mikroskopavimo technika. Darbe integruojamos biologijos ir technologinės žinios, lavinamas vaikų kūrybingumas, stebėjimo įgūdžiai. Moksleiviai susipažins su vienaląsčiais ir daugialąsčiais organizmais, išmoks sisteminimo pagrindų.
|
45 min.
|
Pirštų raštų paslaptys: tyrinėjame dermatoglifiką
|
Pirštų raštų įvairovė, pasireiškimo dažnis, paveldėjimo dėsningumai, praktinė tyrimo reikšmė. Darbe integruojamos biologijos, medicinos ir technologinės žinios, lavinamas vaikų kūrybingumas, stebėjimo įgūdžiai.
|
45 min.
|
pH tyrinėjimai: atrask skirtingų gėrimų ir maisto produktų rūgštingumą
|
Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos, matematikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, dirbant su filtravimo technika, pH matavimo prietaisu.
|
45 - 90 min.
|
Žiedadulkių formų įvairovė: augalų paslapčių tyrinėjimas
|
Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos, matematikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, pasigaminti mikroskopinį preparatą, lavinami darbo su mikroskopavimo technika įgūdžiai.
|
45 min.
|
(Ne)draugiškas plastikas
|
Mokiniai filtruoja vandens mėginius, naudodamiesi binokuliarais identifikuoja mikroplastiką, jo struktūrą ir spalvą. Mokiniams pasiūlyma alternatyva pramoniniam plastikui - bioplastikas, jo gaminimas, lyginamos pramoninio plastiko ir bioplastiko cheminės ir fizikinės savybės. Darbe integruotos biologijos, chemijos, fizikos, matematikos žinios.
|
45 - 90 min.
|
Kas vyksta augalų ląstelėse? Plazmolizės paslapčių tyrinėjimas
|
Darbe moksleiviai sužinos apie skirtingo toniškumo tirpalus, jų reikšmę gyviems organizmams. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, pasigaminti mikroskopinį preparatą, lavinami darbo su mikroskopavimo technika įgūdžiai. Darbe integruojamos biologijos, chemijos, matematikos žinios
|
45 - 90 min.
|
Hidrolato gamybos technologija (distiliacija) ir organoleptinis vertinimas
|
Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos, matematikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, įvertinti gautą produktą organoleptiniu būdu. Lavinamas vaikų kūrybingumas, stebėjimo, vertinimo įgūdžiai.
|
45 - 90 min.
|
Pavadinimas
|
Aprašas
|
Trukmė
|
Dermatoglifika
|
Pirštų raštų įvairovė, pasireiškimo dažnis, paveldėjimo dėsningumai, praktinė tyrimo reikšmė. Darbe integruojamos biologijos, medicinos ir technologinės žinios, lavinamas vaikų kūrybingumas, stebėjimo įgūdžiai.
|
45 min.
|
Skirtingų gėrimų ar maisto produktų pH nustatymas
|
Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos, matematikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, pasigaminti mikroskopinį preparatą, lavinami darbo su mikroskopavimo technika įgūdžiai.
|
45 - 90 min.
|
Vienaskilčių ir dviskilčių augalų žiotelių įvairovė, jų pravirumo priklausomybė nuo aplinkos veiksnių
|
Ugdomi praktiniai gebėjimai dirbti laboratorijoje, pasigaminti mikroskopinį preparatą, mikroskopuoti, išmatuoti žiotelių dydį, įvertinti pravirumo laipsnį, apskaičiuoti žiotelinį indeksą. Darbe integruojamos biologijos, medicinos ir technologinės žinios, lavinamas vaikų kūrybingumas, stebėjimo įgūdžiai.
|
45 - 90 min.
|
Plazmolizės reiškinio augalų ląstelėse tyrimas
|
Darbe moksleiviai sužinos apie skirtingo toniškumo tirpalus, jų reikšmę gyviems organizmams. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, pasigaminti mikroskopinį preparatą, lavinami darbo su mikroskopavimo technika įgūdžiai. Darbe integruojamos biologijos, chemijos, matematikos žinios
|
45 - 90 min.
|
(Ne)draugiškas plastikas
|
Mokiniai filtruoja vandens mėginius, naudodamiesi binokuliarais identifikuoja mikroplastiką, jo struktūrą ir spalvą. Mokiniams pasiūlyma alternatyva pramoniniam plastikui - bioplastikas, jo gaminimas, lyginamos pramoninio plastiko ir bioplastiko cheminės ir fizikinės savybės. Darbe integruotos biologijos, chemijos, fizikos, matematikos žinios.
|
45 - 90 min.
|
Gyvybės formų vandenyje tyrimas
|
Ugdomi praktiniai gebėjimai dirbti laboratorijoje su mikroskopavimo technika. Darbe integruojamos biologijos ir technologinės žinios, lavinamas vaikų kūrybingumas, stebėjimo įgūdžiai. Moksleiviai susipažins su vienaląsčiais ir daugialąsčiais organizmais, išmoks sisteminimo pagrindų bei apibūdinti organizmus iki galimo smulkiausio sistematinio vieneto.
|
45 min.
|
Katalazės fermento veikimas augalinėse ląstelėse
|
Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, pasigaminti mikroskopinį preparatą, lavinami įgūdžiai dirbti su mikroskopavimo technika, kritiškai mąstyti, darbti komandoje.
|
45 min.
|
Katalazės fermento veikimas gyvūninės kilmės ląstelėse
|
Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, pasigaminti mikroskopinį preparatą, lavinami įgūdžiai dirbti su mikroskopavimo technika, kritiškai mąstyti, darbti komandoje.
|
45 min.
|
Mielių fermentacinio aktyvumo tyrimas priklausomai nuo aplinkos veiksnių (substrato temperatūros, koncentracijos, tipo ir pH)
|
Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, pasigaminti mikroskopinį preparatą, lavinami įgūdžiai dirbti su mikroskopavimo technika, kritiškai mąstyti, darbti komandoje.
|
90 min.
|
Probiotinės bakterijos: sveikatos šaltinis ar paslaptis?
|
Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, pasigaminti mikroskopinį preparatą, lavinami įgūdžiai dirbti su mikroskopavimo technika, kritiškai mąstyti, darbti komandoje.
|
90 min.
|
Pelėsių tyrinėjimas: maistą gadinantys ir taurieji herojai
|
Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, pasigaminti mikroskopinį preparatą, lavinami įgūdžiai dirbti su mikroskopavimo technika, kritiškai mąstyti, darbti komandoje.
|
90 min.
|
Kraujotakos sistema: gyvybės upės srautas
|
Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, pasigaminti mikroskopinį preparatą, lavinami įgūdžiai dirbti su mikroskopavimo technika, kritiškai mąstyti, darbti komandoje. Moksleiviai išmoks kraujo sudėtines dalis, jų funkcijas, praktikuosis matuoti pulsą, stebės kraujo grupių nustatymą, išmoks teikti pirmąją pagalbą stabdant stiprų kraujavimą.
|
90 min.
|
Hidrolato gamybos technologija (distiliacija) ir organoleptinis vertinimas
|
Darbe integruojamos biologijos, chemijos, fizikos, matematikos žinios. Ugdomi praktiniai gebėjimai atlikti eksperimentą, įvertinti gautą produktą organoleptiniu būdu. Lavinamas vaikų kūrybingumas, stebėjimo, vertinimo įgūdžiai.
|
45 - 90 min.
|